FOTOTÄVLING

Tema: Tyst våg

Med anledning av Lennart Alves pågående fotoutställning i Klippans Konsthall bjuder vi in alla medlemmar till en fototävling med samma tema som namnet på utställningen: Tyst våg.

Vad innebär ”tyst våg” för dig? Ta ett foto med din telefon eller kamera och skicka som mail till info@klippanskonstforening.se senast 2024-04-09 och du kan vinna ett fint pris. Bifoga ditt namn och telefonnummer.

Bidragen publiceras på Klippans konstförenings hemsida. Som domare i denna tävling har vi ingen mindre än fotografen Lennart Alves själv! Han utser en vinnare efter den 9 april och vi kontaktar denne innan namnet publiceras på hemsidan och sociala medier.

Priset hämtas med fördel i konsthallen på finissagen den 20 april. En lycklig vinnare får ett ex av Anna Atkins bok ”Blue prints”, signerad av Lennart Alves. Det är just denna bok som han inspirerats av!

REGLER:

Endast medlemmar i Klippans konstförening kan deltaga i denna fototävling. Det är enkelt att bli medlem och fördelarna är många

Tävlingsperiod: 2024-03-09 – 2024-04-09

Endast ett bidrag per person

Styrelsemedlemmar i Klippans konstförening får ej deltaga

Bilden ska skickas i digitalt format via email till info@klippanskonstforening.se Genom att anmäla sig till tävlingen genom att skicka in ett bidrag, försäkrar du att den inskickade bilden är tagen av dig och att den inte gör intrång i upphovsrätt, varumärke eller annan parts immateriella egendom samt att ingen annan part har rättighet till bilden

Det är tillåtet med färgkorrigeringar, uppskärpningar och beskärningar. Övrig manipulation är ej tillåten

Enväldig domare är fotograf Lennart Alves och hans beslut går ej att överklaga